středa 10. června 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 10.6. 2015



Hesla Jednoty Bratrské pro 10.6. 2015
Postihly mě moje nepravosti, že nemohu ani vzhlédnout. Hospodine, na pomoc mi pospěš! Žalm 40,13.14 + Pojďte ke mně všickni, kteří pracujete a obtíženi jste, a já vám odpočinutí dám. Matouš 11,28 K
 Oba dva dnešní biblické verše spojuje téma neunesitelnosti. Zní to sice vzdáleně, jenom však do té doby, když se do podobné situace dostaneme my a jsme rádi, když nám s touto tíhou někdo pomůže. Navíc o této záležitosti Pán Bůh moc dobře ví, a proto nám posílá do cesty životem různé druhy pomoci.
 První dnešní heslo tuto oblast otevírá z pohledu člověka, který nahlídne svou skutečnou tvář. Ano, slyšíte dobře ne tvář jiného, o které se tak rádo a často mluvívá. V takové situaci neplatí sebe hezčí masky, ty všechny právě naopak padají a odkrývá se i to, co bývá tak dobře ukryto. A pak si člověk uvědomí, kolik má nepravostí, hříchů a vin na svědomí. Tehdy rozpozná, kdo mu s nimi pomůže - a že není lepší léčby, než je někde složit a netrápit se s nimi.
 Druhé dnešní heslo je slovo Pána Ježíše, který chce právě podobnou službou pomoci druhým, těm, kteří se trápí a nemohou svou obvyklou námahu. A tou je především práce, služba, která je dělána každým dnem. Je zde však někdo, kdo ti člověče může pomoci.
 Kéž i my si dáváme pomoci Bohem i spolunesením našich bližních ....

Žádné komentáře:

Okomentovat