čtvrtek 30. července 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 30.7. 2015



Hesla Jednoty Bratrské pro 30.7. 2015
Já s tebou jsem, dí Hospodin, abych tě vysvobodil. Jeremiáš 30,11 K + Jsem si jist, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Ježíše Krista. Filipským 1,6
Dnešní dvě hesla jsou spojeny jejich úběžníkem, tedy jejich nadějí, která chce vyjádřit jaký je cíl Božího působení. A jaké cesty k jejich naplnění hledá. Je to ostatně i dobré povzbuzení pro nový krok lidí, kteří by se jinak motali sami v sobě.
První dnešní heslo skrze slova proroka Jeremjáše dosvědčuje Hospodinovo působení v jednotlivém lidském životě, jakož i životě většího společenství lidí. A právě pro všechny, kteří se cítí ohroženými - mají vědět, že Hospodin je s nimi, se všemi ne jen tak, nýbrž proto, aby nás vysvobodil. Ptáme-li se z čeho, pak máme vědět o tom, že jde o vysvobození z našich vin, strachů a hříchu..
Druhé dnešní heslo pak také popisuje Boží působení v nás. Apoštol Pavel oprávněně připisuje Bohu "každé dobré dílo", které v nás začíná, není samo o sobě a pro sebe. Navíc ho jen v nás nezačíná, ale dává i dohlédnout k jeho dobrému konci, dobrému závěru, tedy až k tomu vyhlíženému "dnu Ježíše Krista".
Velký Bože, chci ti poděkovat, že i mou maličkost vysvobozuješ každého rána ze zajetí noci, jsem ti vděčný, že i mě přivádíš na cesty, které vedou k záchraně. AMEN

Žádné komentáře:

Okomentovat