sobota 28. března 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 28.3. 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 28.3. 2015
Žádostivě očekával jsem na Hospodina, i naklonil se ke mně, a vyslyšel mé volání. Žalm 40,2 K + V Boha jsme složili svou naději, že nás vždy znovu vysvobodí. 2.Korintským 1,10
 První dnešní heslo ukazuje, že není marné spoléhat na Hospodina, našeho nebeského Otce. Pěkně to vyjadřuje právě žalmista - nejprve podtrhává nutnou trpělivost, potřebu očekávání na Hospodina, až když on otevře a je ochotný s námi vést rozhovor, ukázat nám svou svatou vůli. To je právě za těmi slovy "naklonil se ke mně", tedy otočil ke mně své ucho, aby mě více jak dobře slyšel. Vůbec v Písmu nalézáme mnohokráte Boha jako toho, kdo slyší. A to nás velmi zaujme při našich zkušenostech, které spíše svědčí o mnohém "neslyšení" ze strany lidí.
 Podobně i druhý dnešní verš, druhé dnešní heslo - které ukazuje kam se vyplatí "uložit" svou naději. A toto uložení se více jak "zhodnotí", protože o tuto naději nepřijdeme, naopak ještě se rozroste. Nesežere jí žádná inflace, či rez a mol. Obrátit se k Hospodinu, o něj se opírat znamená mít šanci na opětovné vysvobození, když upadáme do všelijakých nástrah.
 Kéž i dnes prožijeme toto Boží vyslýchání a schopnost Božího zákroku v jednotlivé situaci ...

Žádné komentáře:

Okomentovat