pondělí 22. prosince 2014

Obhajoba, čili apologie bramborového salátu

Obhajoba, čili apologie bramborového salátu
 Nyní v čase před vánočními svátky každý den objevím na internetu články s prazvláštními recepty na bramborový salát. Přiznám se, že je to mé oblíbené jídlo a měl jsem příležitost díky rodičům a prarodičům ochutnat tolik dobrých variant až jsem se dopracoval k tomu, že ho připravuji i u nás doma. Ano, všechny se něčím lišily, všechny však drtivá většina částí, ingrediencí spojovalo. A přiznám se, že jsem trochu konzervativní v přístupu k němu.
 Proč? Prostě nejsem Ital, nejsem obyvatel středomoří. Třebas mám rád olivový olej, zejména do studené kuchyně typu zeleninových salátů, naštěstí nemusím dělat reklamu a tím je prodávat, jak to dělá drtivá většina televizních, či internetových kuchařských hvězd. Ano, rád je sleduji držím si však před nimi odstup. A nemám rád, když mi někdo určuje co je prý "trendy". Osobně se přikloním spíše k chuti a osvědčeným záležitostem.
 Takže se musím přiznat, že jsem odpůrce nahrazování majonézy jogurtem, či něčím podobným. Podobně si nenechám vymluvit své přidávání šunkového salámu a velkého množství zeleniny (snad jen mimo kukuřice). Nevím, ale je to součást mé vánoční radosti, která sice neroste z jídla, ale i chutný bramborový salát s dobrým obaleným kaprem je pro mě chuťová ňamka.
  Přeji i vám dobrou chuť a nenechte si ji zkazit a vnutit něco, co nám prostě není vlastní ...

Žádné komentáře:

Okomentovat