pondělí 6. dubna 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 6.4. 2015

Hesla Jednoty Bratrské pro 6.4. 2015
Tisíc let je ve tvých očích jako včerejšek, jenž minul, jako jedna noční hlídka. Žalm 90,4 + Já jsem První i Poslední, Živoucí; byl jsem mrtev, a hle, jsem živ na věky věků a v rukou mám klíče od Smrti a od Podsvětí. Zjevení 1,17-18 J
 První dnešní heslo nám ukazuje, kterak je zdánlivě Hospodin, náš nebeský Bůh nadčasový. Ale jak to ví na jiných místech zbožný pěvec, zároveň vstupuje do dějin, když je to potřeba a zastává se potřebného, vyslýchá toho, koho nikdo nevyslechl a kdo se jeví vzdáleným. Zde se chce vyjádřit především to, že Bůh není svázaný časem a tak nemusí skákat jak on píská. Protože jde o velmi podružnou záležitost pro něj.
 Druhé dnešní heslo pak vyjadřuje podobné co žalmista z jiného úhlu. V něm zase máme slyšet, že je Bůh, jakož i Pán Ježíš na počátku i na konci, pomyslně má ve své moci i čas, kterému my tak často otročíme. Důležitější než to, že je schopen řídit světové hodiny a kalendáře je, že má klíče od smrti a od podsvětí. Prostě je Pánem i nad těmi částmi života, které nikdo z lidí, ba ani nějaká společnost neovládá.
  Děkujeme ti Bože za to, že máš v moci veliké věci i nás, kéž na to nezapomínáme a nehledáme jinde oporu ....

Žádné komentáře:

Okomentovat